URL magija: kodėl spemas atrodo kaip spemas?

Šiandien didžiąją dalį dienos praleidau visaip laužydamas Google Custom Search Engine. Viskas būtų labai paprasta – naudojam AJAX Search API, užkraunam JSONą (kai ateis laikas – XML), pagražinam ir išspjaunam viską į šabloną. Tačiau atsirado problema – paieškos rezultatų puslapis atrodė kaip spemas – žinot tuos tuščius domeinus, kuriuose nėra nieko išskyrus reklamą?

Google paieška - rezultatai kaip spemas

Keičiau išdėstymą, šriftus, boldus, italikus, paišiau linijas, siaurinau, platinau, didinau tuščią vietą ir mažinau. Niekas nepadėjo – rezultatai vis atrodė kaip kalnas reklamos. Kodėl? Prie API dokumentacijos yra pateiktas pavyzdys, kuriame kiekvienam rezultatai yra pateiktas maždaug toks kodas: visibleUrl: "www.d-b.lt" ir aš jį be abejo panaudojau.

Nebe spemas

Tačiau kas gunasi jeigu to pavyzdžio neklausome?

Apkarpyti Google paieškos rezultatai - nebe spemas!

Galbūt aš esu beprotiškai neteisus ir man paieškos langai per giliai įaugę į smegenis, tačiau laikui bėgant išsivystė instinktas – jeigu adrese pateikiamas tik domeino vardas – tai yra reklama. Jeigu adresas pateikiamas pilnas – tai yra galbūt visai nebloga svetainė. Tačiau kaip yra tais atvejais, kai rezultatas veda į titulinį puslapį?

Apkarpyti Google rezultatai, vedantys į titulinį

Šie rezultatai nuo AdWords ar kitų reklaminių skydelių skiriasi tik keliais simbolis – adreso pabaigoje yra įžambus brūkšnys, na ir dėl vaizdo palikau puslapio dydį. Tačiau net palikus vien slash’ą “tikrumo” efektas yra įspūdingas!

Kad būtų gerai

Apie URL svarbą SEO ir vartotojui jau esu rašęs kelis kartus. Belieka tik pasikartoti – raktinių žodžių (ne)buvimas daro įtaką paieškos variklių naudotojų elgsenai. Tam tikri išsivystę kanonai (egzistuojantys pakankamai ilgą laiko tarpą) nuteikia juos savitai elgsenai. Atrodytų kas gi čia tokio – vienas simbolis, bet vartotojo lūkesčiai, suformuoti pasąmonėje užstrigusių vaizdų, daro savo!

Donaldas Normanas sako, kad jeigu nepavyksta padaryti, kad daiktas būtų patogus naudoti (būna ir taip) – geriausia sukurti standartą, archetipą, kuriuo būtų galima vadovautis susidūrus su nauja, bet panašia situacija.

Akivaizdu, kad Google tai padarė su adresų rodymų paieškoje – jeigu po domeino nėra “/” simbolio – rezultatas veda neaišku kur (tikėtina – į reklaminį bukletą) nurodomoje svetainėje. Tai galioja ir išplėstiniams rezultatams. Kita vertus, Live Search ir Yahoo! Search nusprendė tai ignoruoti nenusprendė tuo vadovautis – galbūt todėl aš jomis ir nesinaudoju, kad man ten viskas panašu į reklamą?

Leave a Reply